Antea heeft haar belang in L. ten Cate, het iconische Nederlandse ondergoed- en badkledingmerk, verkocht aan Wadinko en Egbert ten Cate, waardoor het bedrijf gedeeltelijk weer in handen van de familie is.
Antea was sinds 2015 aandeelhouder. De toetreding van de nieuwe investeerders benadrukt het vertrouwen in het merk en biedt kansen voor expansie en innovatie.
L. ten Cate blijft zich richten op kwaliteit, duurzaamheid en modern design om haar marktpositie te versterken en kijkt tegelijkertijd uit naar duurzame groei, innovatie, uitbreiding van het assortiment en een verbeterde klantbeleving.
Herman Hoexum, CEO L. Ten Cate: “De komst van deze nieuwe investeerders is een fantastische stap vooruit voor L. ten Cate. Met de steun van Wadinko en Egbert ten Cate kunnen we onze ambities op het gebied van productontwikkeling, duurzaamheid en groei verder vormgeven. Het voelt bijzonder dat het familie-DNA opnieuw een prominente rol speelt in de toekomst van ons merk, terwijl Wadinko ons voorziet van waardevolle strategische ondersteuning. Na Antea die L. ten Cate 10 jaar heeft ondersteund, zijn wij er opnieuw in geslaagd een lange termijn-investeerder aan boord te halen.”
Robert De Boeck, algemeen directeur van Antea, voegt toe: “Na 10 jaar is de tijd gekomen om afscheid te nemen. We zijn blij het stokje over te kunnen dragen aan Wadinko en Egbert ten Cate, evenals Antea lange termijn-investeerder, die het belang van de onderneming en verdere groei hoog in het vaandel hebben staan. Wij danken Herman voor de prettige samenwerking en wensen L. ten Cate een mooie toekomst toe.”