Non-food distributeur Interhal in Breda heeft de activiteiten van Ton Hagedoorn Nederland overgenomen. Antea-deelneming Interhal groeit middels deze overname naar een omzet van circa € 20 miljoen en 40 medewerkers.
Non-food distributeur Interhal in Breda heeft de activiteiten omtrent Ton Hagedoorn Nederland van Bruderer Trading BV in Zwijndrecht overgenomen. Ton Hagedoorn is sinds 1999 distributeur van horeca-artikelen als bestek, porselein en glaswerk, die geleverd worden aan de hotelmarkt. Zij vertegenwoordigt exclusief toonaangevende merken als Hepp bestek en Schönwald porselein.
Zowel in de productgroep bestek als in de klantengroep hotellerie wil Interhal graag uitbreiden.
De directeur van Ton Hagedoorn Nederland, Ton Hagedoorn, en zijn dochter Eva zullen in dienst treden bij Interhal. De activiteiten van Ton Hagedoorn Nederland worden als aparte werkmaatschappij geïntegreerd in die van Interhal in Breda.
Interhal is een 60 jaar bestaande non-food distributeur van onder meer bestek, glas en porselein die zij levert aan hotels, webshops, kookwinkels, warenhuizen en cash & carrybedrijven.
Interhal groeit middels deze overname naar een omzet van circa € 20 miljoen en 40 medewerkers. Antea heeft sinds mei van dit jaar een belang van 50% in Interhal. De overige aandelen zijn in handen van algemeen directeur Guus van der Borgt en commercieel directeur Michiel von Hebel.
Guus van der Borgt, directeur van Interhal: “Bij de deelname door Antea hebben we een buy-and-build strategie afgesproken: we willen groeien door overnames te doen. De overname van Ton Hagedoorn Nederland is de eerste overname. We zijn heel blij met deze aanwinst. We wilden graag een topbestekmerk erbij hebben en groeien in de hotelwereld, waar we als Interhal ook al actief op zijn. Met deze acquisitie slaan we twee vliegen in één klap. Met het bestek van Hepp hebben we dat topmerk erbij en een aantal mooie hotelketens als klant.”
Ton Hagedoorn: “De overname door Interhal geeft ons verdere groeimogelijkheden. Interhal is een toonaangevende speler in de markt die ons de mogelijkheid geeft onze klanten een breder productpakket aan te bieden. Eva en ik zien uit naar de samenwerking met Guus en zijn mensen.”
Robert De Boeck, directeur van Antea: “We hebben inderdaad bij Interhal een buy-and-build strategie voor ogen. Ton Hagedoorn is een mooie eerste stap hierin. We staan ervoor open om samen met Guus van der Borgt naar andere overnamemogelijkheden te kijken.”