Antea heeft voor haar participanten een portal ontwikkeld waarmee in een gesloten omgeving rapportages, jaarverslagen, notulen en dergelijke kunnen worden ingezien. Binnenkort zullen de participanten over het gebruik hiervan worden geïnformeerd.
Dit digitale systeem is ontwikkeld op verzoek van vele participanten die een voorkeur hebben voor een onlinesysteem in plaats van ouderwetse post. Vanuit de gedachte van klantvriendelijkheid is Antea aan deze wens tegemoet gekomen. Bovendien past deze digitalisering in het MVO-beleid van Antea. We besparen hiermee grote hoeveelheden papier, waarmee sprake is van een milieuvriendelijk rapportagesysteem. Ook komt dit de snelheid ten goede.
De verwachting is dat de frequentie van de postbezorging in Nederland in de toekomst verder zal worden verminderd. Bij de opzet van deze portal heeft veiligheid een hoge prioriteit gehad. Dit gezien het vertrouwelijke karakter van de informatie.
Antea kan haar aandeelhouders via ‘Mijn Antea’ op een gebruikersvriendelijke, veilige en snelle manier rapporteren over de ontwikkelingen van haar private equity-fondsen.