Op 12 september jl. organiseerde Antea in samenwerking met AI-specialist PromtGorillas een AI-workshop voor de directeuren van de Antea-bedrijven. Maar liefst 12 van de 15 Antea-bedrijven waren hierbij aanwezig. Meer kennis over het gebruik van AI in bedrijven is hard nodig. Na Litouwen en Moldavië schommelt Nederland onderaan op de ranglijst van landen waar AI gebruikt wordt in ondernemingen. Centraal in de workshop stond het prompten, dit is het aansturen van ChatGPT. Hoe beter de prompt (de zoekopdracht in ChatGPT) hoe beter de output. Met een aantal praktijkvoorbeelden en opdrachten kregen de Antea-deelnemingen inzicht in de ongekende mogelijkheden bij diverse bedrijfsprocessen. Zoals bij de selectie van kandidaten voor detacheerders (Ventus), de productie van een televisie-commercial of brochure voor een fashionbedrijf (L. Ten Cate), of bij de samenstelling van recepten en menukaarten van een horecabedrijf (Kwalitaria). Veel deelnemers aan de workshop besloten ter plekke een vervolg-workshop bij PromptGorillas te boeken voor hun management-team of personeel. Opvallend was dat veel vrouwelijke directeuren in de portefeuille hun mannelijke collega’s hadden afgevaardigd. Bij het aansluitende diner in Brasserie Fred werd nagepraat en genetwerkt.